I forbindelse med udarbejdelse af flytteopgørelse ved fraflytning vil vi ofte tilbageholde et beløb til næste forbrugsregnskab, ofte kr. 1.000,- for varme. Beløbet kan også være større hvis vi kan se der tidligere har været en stor efterbetaling. Dette beløb lægges automatisk oveni a conto indbetalingen i forbindelse med udarbejdelse af det næst kommende forbrugsregnskab. Skal du deltage i endnu et forbrugsregnskab, vil det tilbageholdte beløb blive medtaget her. Du kan altid se i din lejekontrakt hvilken periode dit forbrugsregnskab har.
Det vil altid fremgå af brevet fra os hvornår efterbetalingen/tilbagebetalingen vil blive afregnet.
Du skal kontakte det firma, der har udarbejdet regnskabet. Fx Brunata, Techem eller Ista. Telefonnummeret vil fremgå af forbrugsregnskabet. Ofte vil der på forbrugsregnskabets bagside være en forklaring eller der vil være en forklaring at finde på hjemmesiden for det firma der har udarbejdet forbrugsregnskabet.
Vi beregner acontobeløbet ud fra dit samlede årlige forbrug, så det lige netop passer til forbruget på dit lejemål. Ønsker du dit a conto beløbet forhøjet for at undgå en efterbetaling, bedes du kontakte os. Ændre vi dit a conto beløb vil du modtage en varsling herfor.
Det kan der være flere grunde til. En grund kan være at enhedspriserne er steget på fx vand. Det kan også være, fordi dit forbrug har ændret sig i forhold til sidste år, fx på varme efter en kold vinter.
Du skal betale et aconto beløb svarende til den forventede udgift for det lejemål du bor i. Den forventede udgift beregnes på baggrund af tidligere års forbrug på lejemålet. Forsyningsselskaberne justerer årligt priserne på el, vand og varme, og du vil fx kunne opleve, at prisen på elektricitet kan stige, selvom dit faktiske forbrug er det samme.
Hvis du ikke er enig i forbrugsregnskabet, kan du gøre indsigelse. Vær opmærksom på følgende: Indsigelsen skal indsendes inden 6 uger efter modtagelsen af regnskabet. Du skal angive i indsigelsen præcis hvilke punkter af forbrugsregnskabet, som du er uenig i. Indsigelsen skal sendes til admin@selmerbolig.dk Vi indsender herefter din indsigelse til dem der har udarbejdet forbrugsregnskabet, og vender herefter tilbage med et svar.
Hvis årsopgørelsen fra leverandøren indløber så sent, at Selmer Bolig ikke kan nå at udsende dit regnskab indenfor de 4 måneder, skal Vea udsende regnskabet senest 3 måneder fra den dato årsopgørelsen fra leverandøren er modtaget. Det betyder i praksis, at hvis forsyningsvirksomheden ikke udsender opgørelsen rettidigt, vil Selmer Bolig udsende årsopgørelsen hurtigst muligt.
Dit regnskab baseres på leverandørens samlede årsopgørelse for hele afdelingen. Dit forbrugsregnskab skal ifølge loven være udsendt senest 4 måneder efter skæringsdatoen. Du vil i din lejekontrakts 5 § kunne se hvornår dit forbrugsregnskab har skæringsdato.
Udfyld formularen til højre med dine oplysninger og søge-præferencer.
Så modtager du mails hver gang nye projekter offentliggøres, som matcher dine ønsker.